L’escultor i dissenyador industrial Pep Admetlla (Girona, 1962) presenta a partir d’avui a la capella de Sant Nicolau i al Museu d’Arqueologia de Girona l’exposició Entre cos i enigma, dins la programació del Bòlit, centre d’art contemporani. La mostra, que estarà oberta fins al 23 de novembre, presenta dibuixos, esbossos, plànols, maquetes i imatges del procés i el muntatge final del projecte que va formar part de l’exposició Time Space Existence, organitzada per la Global Art Affairs Foundation dins del Palazzo Bembo, durant la 15a Mostra Internacional d’Arquitectura de la Biennal de Venècia de l’any passat.
Entre cos i enigma. Arquitectura dels sentits, en la qual Pep Admetlla va treballar en col·laboració amb Codiestudi, un equip de joves arquitectes de Girona, i en especial amb David Codinach, és una obra en què cohabiten escultura, arquitectura, disseny industrial, urbanisme i pensament utòpic. El projecte que en resulta és una màquina quimèrica de grans dimensions que aixeca un pont imaginari, però calculat fins a l’últim detall, entre el passeig arqueològic i el monestir de Sant Pere de Galligants, construint entre aquest dos espais “una estructura de ferro que levita”, tal com el va descriure en el seu moment el mateix Pep Admetlla. Amb aquesta intervenció, l’artista proposa una reflexió sobre l’ocupació de l’espai, reconeixent el traçat històric de la muralla i oferint una perspectiva insòlita de la zona baixa de la vall de Sant Daniel.
L’exposició, que pren el títol d’un assaig de l’arquitecte Quim Español, un dels principals referents d’Admetlla, ha estat comissariada per Glòria Bosch, directora de la Fundació Vila Casas, i es desplega simultàniament a la capella de Sant Nicolau i la seu del Muesu d’Arqueologia, a Sant Pere de Galligants.